10 sposobów korzystania z WhatsApp dla firm

Sieci społecznościowe i aplikacje do przesyłania komunikatów zmieniły sposób, w jaki się komunikujemy, a dla firm oznacza to zastosowanie tych technologii w celu dotarcia do ich odbiorców. Jako największa aplikacja do przesyłania wiadomości, WhatsApp ma ponad 1,2 miliarda użytkowników na całym świecie, a firmy wykorzystują ją jako część swoich rozwiązań komunikacyjnych.

Jednak na oficjalnym zaproszeniu firm przez firmę w ubiegłym roku jest on wykorzystywany nie tylko do komunikacji wewnętrznej. A dzięki dodatkowym funkcjom podobnym do Snapchata z nową funkcją Status właśnie w zeszłym tygodniu, WhatsApp może być teraz wykorzystywany przez firmy do interakcji z klientami jeszcze bardziej.

Jak korzystać z WhatsApp dla firm

Oto 10 sposobów, w jakie Twoja mała firma może korzystać z WhatsApp i nowej funkcji Status, aby promować swoje produkty i usługi oraz lepiej współpracować z klientami.

1. Obsługa klienta w czasie rzeczywistym

Spójrzmy prawdzie w oczy, zapewniając, że obsługa klienta w czasie rzeczywistym jest luksusem, na który małe firmy nie mogą sobie pozwolić, ale dzięki WhatsApp Ty i Twój mały personel możecie odpowiedzieć na wszelkie pytania, które mogą mieć szybko klienci. A ponieważ aplikacja obsługuje multimedia, możesz użyć tekstu, dźwięku lub wideo, aby zapewnić osobistą obsługę klienta.

2. Obsługa klienta

Małe firmy świadczą wiele usług, a niezależnie od tego, czy jesteś elektrykiem, stolarzem, czy naprawcą komputerów, możesz tworzyć prezentacje wideo dla swoich klientów. Mogą to być proste instrukcje zadań, które mogą wykonywać samodzielnie, które nie wymagają profesjonalnego lub innego rodzaju.

Obsługa klienta może również rozszerzyć pomoc lub samouczki wideo na żywo, aby naprawić coś lub udzielić wskazówek. To sprawi, że Twoja firma stanie się niezawodnym zasobem, na który klienci mogą liczyć, a kiedy będą potrzebować rozszerzonych usług, będziesz miał dobrą pozycję, aby być tym, którego nazywają jako pierwsi.

3. Informacje zwrotne

Otwarta stawka za wiadomości WhatsApp wynosi 70 procent. Dlatego zamiast dzwonić do klientów z prośbą o opinię, możesz utworzyć pytania dla swojej grupy, które dostarczą odpowiedzi odpowiednie dla Twojej firmy. To badanie marketingowe w najlepszym wydaniu i jest bezpłatne.

Dzięki opiniom otrzymanym od klientów możesz odpowiadać na ich prośby i ulepszać oferowane produkty i usługi. Opracowując kreatywne i interesujące kwestionariusze, możesz wchodzić w interakcje z klientami w sposób, który nie jest uciążliwy. Ich wkład może mieć wielką wartość, którą można nagrodzić specjalnymi ofertami i kuponami, aby zachęcić do przyszłego zaangażowania, lojalności wobec marki i długoterminowego utrzymania klientów.

4. Osobisty dotyk

Wraz z rozwojem grupy WhatsApp możesz personalizować interakcje z klientami za pomocą komunikacji jeden-na-jeden. Jest to szczególnie ważne dla małych firm, ponieważ możesz mieć bezpośredni związek, w którym klienci mogą przesyłać Ci wiadomości, jeśli potrzebują konkretnego produktu, mają pytanie lub potrzebują wsparcia.

WhatsApp jest dostępny na smartfonie, tablecie lub komputerze, dzięki czemu będziesz mógł porozmawiać z klientami w dowolnym momencie, jeśli zdecydujesz się udostępnić.

5. Tworzenie i kierowanie grupami

Twoja mała firma prawdopodobnie specjalizuje się w konkretnym produkcie lub usłudze, a tworzenie lub kierowanie grup w WhatsApp zainteresowanych tematami pokrewnymi pozwala zwiększyć bazę klientów.

Jeśli utworzyłeś materiały wideo i zapewnisz im wsparcie na żywo, członkowie udostępnią je kontaktom spoza grupy. Może to prowadzić do zwiększenia liczby użytkowników korzystających z treści, dołączenia do grupy, a nawet zostania klientami.


REKLAMA




6. Udostępniaj kody promocyjne, sprzedaż Flash

Dzięki nowej funkcji Status możesz tworzyć specjalne kody promocyjne, które klienci mogą udostępniać, aby je zrealizować w Twojej firmie. Korzystając z funkcji natychmiastowego fotografowania i lokalizacji, Status może pozwolić każdemu w Twojej grupie na zapoznanie się z aktualnymi promocjami. Może to obejmować dwugodzinną sprzedaż flash lub jeden dzień specjalny, aby zwiększyć natężenie ruchu i utworzyć buzz.

Na podstawie poziomów interakcji możesz rozszerzyć promocję, korzystając z ekskluzywnych kuponów lub promocji WhatsApp-Status.

7. Specjalny dostęp

Natychmiastowa możliwość interakcji Statusu oznacza, że ​​możesz zapewnić specjalny dostęp do wydarzeń, które trzymasz, i wysłać transmisję na żywo . Jeśli masz specjalną gościnną kucharkę w swojej restauracji, muzyka w swoim sklepie muzycznym lub znanego architekta w twojej firmie, możesz podzielić się tą wiadomością z publicznością.

8. Zaprezentuj swój produkt

Niezależnie od tego, czy tworzysz własne produkty, czy po prostu sprzedajesz je jako sprzedawcę detaliczną, możesz je demonstrować na stronie Status i powiadomić grupę, kiedy masz nowy produkt w swoim inwentarzu.

Nawet jeśli klient nie potrzebuje teraz tego konkretnego produktu, wiedząc, że jest on dostępny, to, co robi i jak go używać, pozwoli zachować produkt – i firmę – w najlepszym momencie, gdy nadejdzie czas na zakup.

9. Prezenty

Możesz otrzymywać cotygodniowe, comiesięczne lub nawet codzienne prezenty, aby przyciągać klientów do swojego sklepu lub odwiedzających Twoją witrynę. Ponieważ program WhatsApp i status są bezpłatne, jedynym kosztem takich promocji są oferowane produkty promocyjne lub usługi. To znacznie obniża koszty wszelkich przedsięwzięć marketingowych.

10. Współpracuj z firmami

Współpracując z pobliskimi firmami i współpracując z wpływowymi osobami , zwiększasz liczbę grup, do których należysz. Nie muszą być w tej samej branży. Ale dzięki Status możesz stać się częścią wszystkich tych rozmów.

Nawet jeśli członkowie innych grup nie są zainteresowani Twoimi produktami lub usługami, mogą wymieniać Cię w rozmowach na temat WhatsApp lub innych platform mediów społecznościowych.

Wniosek

WhatsApp, jako narzędzie komunikacji, nadal ewoluuje i dodaje nowe funkcje – takie jak status – z większym prawdopodobieństwem w przyszłości. Jest to wszechstronna platforma, która umożliwia wysyłanie plików, obrazów i krótkich klipów wideo na temat Twoich produktów i usług.

Ale kluczem do skutecznego używania WhatsApp jest unikanie nadużywania relacji budowanych z publicznością. Zmierz interakcje, aby każda wysłana wiadomość miała wartość. Nie rób żadnej rozmowy o robieniu sprzedaży. Pamiętaj, że inni użytkownicy mają prawo usunąć twoją wiadomość za pomocą jednego kliknięcia.

Dzięki nowej funkcji Stan firmy WhatsApp jest teraz bardziej wartościowa dla firm. Wykorzystaj istniejące funkcje, aby zapewnić cenne zaangażowanie odbiorców, aby rozpowszechniać informacje o swojej marce i dowiedzieć się więcej o potrzebach klientów.

 

Czy ta informacja była pomocna?