40 pomysłów na tani marketing dla małych firm

Mówią, że musisz wydawać pieniądze aby  zarabiać pieniądze, a to z pewnością odnosi się do marketingu. Ale jeśli masz niewielki budżet na promocję swojej firmy, te pomysły na pewno pomogą zmniejszą twój marketingowy wydatek.

1) Dowiedz się, jak  poprosić o skierowanie  – i zrób to. Bardziej prawdopodobne jest, że dostaniesz coś, jeśli o to poprosisz. Nerwowy czy nowy? Powiązany artykuł zawiera skrypt, który może ci pomóc.

2)  Dowiedz się, jak przekazać potencjalnym klientom, co robisz . Poświęcanie się lub bycie wzburzonym nie przyniesie ci żadnych nawróconych. Dowiedz się, jak je zdobyć, podkreślając korzyści.

3) Następnie  poznaj miejsca najbardziej odwiedzane przez twoich potencjalnych klientów – i udaj się do tych miejsc.

4) Daj bezpłatne warsztaty lub zajęcia związane z Twoimi produktami / usługami. Ludzie uwielbiają się uczyć, więc zajęcia na tematy związane z Twoimi produktami i usługami mogą być wielką wygraną.

5)  Stwórz sprytne logo i slogan dla swojej firmy i używaj ich we wszystkich dokumentach (w tym e-mailach).

6) Utwórz broszurę. Broszury mogą być świetnymi narzędziami sprzedażowymi. Dają potencjalnym klientom, którzy chcą przemyśleć swoją ofertę, aby zabrać ze sobą coś. Dają ci trochę materiałów marketingowych, gdy rozmawiasz o swoich produktach lub usługach z klientami. I coś, co możesz wysłać również jako reklamę.

7) Uzyskaj darmowy rozgłos dla swojej firmy poprzez zaangażowanie mediów (w tym mediów społecznościowych !) W swoich wielkich otwarciach, ruchach lub imprezach charytatywnych. Czy jedno z tych wydarzeń nie wystąpi w najbliższej przyszłości? Zawsze możesz zostać mocno zaangażowany w czyjeś wydarzenie charytatywne, zostając sponsorem.

8) Stwórz stronę internetową  dla swojej małej firmy, jeśli jej nie posiadasz. Nawet jeśli twoja strona internetowa jest obecna, to kto, co, gdzie i dlaczego twoja firma, przynajmniej daje ci dom w sieci i szansę znalezienia się w lokalnych poszukiwaniach – kluczowy dla znalezienia twojej firmy w dzisiejszych czasach. (Zwiększ swoje szanse na znalezienie się w wyszukiwaniu lokalnym, umieszczając swoją firmę we wszystkich możliwych katalogach internetowych).

9) Utwórz bloga dla swojej firmy. Blogowanie może stworzyć większy rynek dla twoich produktów lub usług, jeśli zrobisz to dobrze (rób to regularnie i dziel się czymś wartościowym).

10) Regularnie odwiedzaj i komentuj inne odpowiednie blogi. (Bądź sprytny, wybierz te, które prawdopodobnie odwiedzają klienci.)

11) Opracuj plan mediów społecznościowych i go wdrożyć. Rozwój obecności w mediach społecznościowych może być świetnym marketingiem o niskim budżecie.

15) Użyj LinkedIn, aby połączyć się z potencjalnymi klientami / klientami.

16) Wydaj trochę pieniędzy na reklamę w mediach społecznościowych. Wszystkie główne platformy oferują formy niedrogich reklam, często z niesamowitymi opcjami kierowania. Dowiedz się więcej o reklamach na FacebookuDowiedz się więcej o reklamach na Twitterze.

REKLAMA




17) Utwórz film o swoim produkcie lub usłudze i opublikuj go w serwisie YouTube – lub nawet uruchom swój własny kanał YouTube.

18) Zostań gościem radiowym . Radio jest dalekie od śmierci i może być zarówno bardzo skutecznym sposobem kierowania na potencjalnych klientów, jak i znacznie tańszą formą reklamy w porównaniu do innych kanałów, takich jak telewizja.

19) Rozwijanie partnerstw biznesowych i prowadzenie wzajemnej promocji z innymi firmami . Promocja krzyżowa to świetny sposób na obniżenie kosztów reklamy i może stworzyć cenną synergię, z korzyścią dla wszystkich partnerów.

20) Weź udział we wspólnym przedsięwzięciu . Kolejny świetny sposób na obniżenie kosztów.

21) Wysyłaj promocje ze swoimi fakturami . Bezmózgowiec. W każdym razie wysyłasz dokument, więc dlaczego nie uwzględnić promocji?

22)  Dowiedz się, jak napisać list sprzedaży killer . Bezpośrednia poczta lub e-mail, to będzie działać dla obu. A po napisaniu jednego, upewnij się, aby dowiedzieć się, jak zmaksymalizować odpowiedź na list sprzedaży .

23) Utwórz biuletyn e-mailowy. Daje to doskonałą okazję do pozostania w stałym kontakcie z klientami.

24) Sponsorowanie (lub przynajmniej duża część) imprezy charytatywnej społeczności.

25) Kożystaj z aplikacji do marketingu internetowego dla małych i średnich firm.

26) Dołącz do grupy kontaktów twarzą w twarz. Jeśli prowadzisz lokalną firmę i nie jesteś jeszcze członkiem co najmniej jednej lokalnej grupy networkingowej, umieść to u góry listy zadań, wielkimi literami i przejdź dalej. Nie ma szybszego i prostszego sposobu na nawiązywanie kontaktów i poznawanie się w lokalnej społeczności.

28) Weź udział w lokalnych mikserach biznesowych / targach. (A tak przy okazji, ta rada dotycząca tworzenia skutecznych wystaw targowych sprawi, że twój stół lub stoisko będą w centrum uwagi).

29) Oszczędź pieniądze, ucząc się, jak prawidłowo przygotować się do targów,zanim weźmiesz udział w jakimś programie.

30) Złóż wniosek o nagrody biznesowe. Wiele organizacji biznesowych wybiera co roku najlepsze firmy i najlepsze firmy w poszczególnych kategoriach, takie jak obsługa klienta . Nie ma nic złego w nominowaniu od znajomego – lub nawet nominowaniu siebie.

31)  Dowiedz się, jak stworzyć skuteczną prezentację sprzedaży, która przekonuje klientów do zakupu.

32)  Dowiedz się, jakie są najgorsze błędy sprzedaży – i ich unikaj.

33) Pisz artykuły na tematy związane z Twoją firmą i zachęcaj ludzi do publikowania ich za darmo.

36) Połóż plastikowy uchwyt na wizytówkę z boku pojazdu.

37) Przeżyj nieśmiałość i promuj siebie. Każdy ma coś, z czego może być dumny. Niezależnie od tego, czy jest to nagroda, nowa umiejętność, kamień milowy lub praca dla społeczności, przećwicz samodzielną promocję poprzez mówienie i pisanie o swoich osiągnięciach. Dodaj linię o czymś, z czego jesteś dumny, do swojego podpisu e-mail i do papeterii. Ogłoś na Facebooku, tweetuj o tym, dodaj go do swojego profilu na LinkedIn. Niech inni o tym wiedzą!

39) Pamiętaj, że kiedy prowadzisz małą firmę, jesteś firmą. Wizerunek firmy jest podstawą sukcesu.

40) Utwórz / zaktualizuj plan marketingowy dla swojej małej firmy. Czy ostatnio spojrzałeś na swój plan marketingowy? Wyciągnij go. Spójrz. Czy te cele marketingowe są wciąż tym, co próbujesz osiągnąć? Czy masz nowe? I co robisz, aby je teraz osiągnąć? Przynajmniej czas na nową kampanię marketingową. A może nadszedł czas na cały marketing. Oto  jak poprawić swoje bieżące strategie marketingowe.

Czy ta informacja była pomocna?